...Notes...

Cakes, cupcakes and other bakery products in Kota Bharu - 013-9564578 - farawanent@gmail.com

Tuesday, December 7, 2010

...13th Birthday...


Devil's Food number carved cake.

Kek berbentuk nombor 1 dan 3. Saya gunakan Devil's Food sebagai isinya. Untuk membuat bentuk ini, saya menggunakan teknik cut & paste disebabkan saya tak punya loyang yang berbentuk angka. Kek dibakar pada malam, kek akan dihantar keesokan pagi.

Saya mula mendekorasi kek ini pada pukul 5.30 pagi. Bermula mengeluarkan dari loyang, memotong dan menampal... Memikirkan kek harus dihantar pada jam 10.00 am, tangan saya laju meneruskan kerja-kerja menghias walaupun dalam keadaan demam. Alhamdulillah, keadaanku cukup tenang walaupun ini cabaran pertamaku membuat kek seumpamanya. Kedua-dua nombor 1 dan 3 siap pada pukul 9.00am...

Kek nombor 1 dibakar menggunakan satu loyang empat segi sama, manakala kek nombor 3 dibakar menggunakan 2 buah loyang bulat...

No comments:

Post a Comment