...Notes...

Cakes, cupcakes and other bakery products in Kota Bharu - 013-9564578 - farawanent@gmail.com

Wednesday, July 7, 2010

...Kongsi Resepi - Cheesy Mushroom and Anchovy Fritters...

...Cucur Cendawan dan Ikan Bilis Berkeju...

Cucur Cendawan dan Ikan Bilis Berkeju nie saya buat beberapa hari lepas.. Petang tu, dok asyik tengok tv, teringat pula pada cendawan tiram yang diberi oleh kawan sekolah saya dulu.. Sup cendawan dah buat, goreng celup tepung pun sudah... Dari buat perkara yang sama saja, saya terfikir untuk buat cucur nie.. Apa salahnya cuba, jika sedap, letak resepi dalam blog.. Supaya dapat dikongsi dengan semua rakan-rakan yang sudi singgah sini.. :)

Resepinya sangat ringkas. Cubalah..!~ :)

Bahan - bahan :
Tepung gandum (lebih kurang 6 sudu besar)
Sedikit garam
Air
1 biji telur
Cendawan (saya pakai cendawan tiram); disiat-siat halus
Ikan bilis; digoreng dan ditumbuk
Keju (saya pakai mozarella cheese); diparut

**Semua resepi di atas ikut selera masing-masing, ya.. Jika suka keju lebih, masukkan banyak keju.. Jika suka sikit, letak sikit.. Taknak letak pon takpe, tapi bukan cheesy lagi.. :)

Cara-cara :

Semua bahan di atas dicampur bersama, dan digaulkan. Kemudian goreng seperti membuat cekodok pisang...
Hidang bersama pencicah sebagai minum petang...

No comments:

Post a Comment