...Notes...

Cakes, cupcakes and other bakery products in Kota Bharu - 013-9564578 - farawanent@gmail.com

Sunday, July 5, 2009

..::Pasaria Semalam...::..

Salam wbt..,

Petang semalam, berakhirlah Pasaria & Sukaneka bagi DUN Kota Lama... Waahh.., memang banyak sungguh pengunjung yang datang... Sambutan memang amat hangat hinggakan semua produk saya licin sebelum masuk pukul 3 petang!~ Alhamdulillah.. Tak kurang jugak dengan customer yang berminat untuk menempah.. Ada yang pulang, dan datang kembali hanya untuk cupcake!~ Terima kasih yang tak terhingga atas sokongan anda semua!~ Seperti biasa, bisnes kad memang laku pada hari itu... Barang-barang pulak memang kebanyakannya laris sangat!~ Mestilah, diorang beli pakai kupon.. Satu set RM 10, kalo tak pakai hari tu, of course tak laku lagi!~ Huhue!~

Panas yang amat terik membuatkan aku sakit kepala tak henti-hanti... Disebabkan dah dua bulan migrainku tak menyerang, membuatkan aku ambil ringan pada pain killer yang memang out of stock. Setelah kehabisan stok yang lepas, aku tidak lagi ke HRPZ II untuk menyambung ubat.. Actually, aku nak cuba untuk mengurangkan pengambilan pain killer.. Begitu juga dengan Propranolol dan Pizotifen... Walaupun kena ambil tiap hari, tapi aku selalu skip semua tu.. Pain killer tu pulak, selalu doktor ingatkan, jangan amal selalu sebab boleh mengganggu perut.. Sebab tu malas nak ajar sangat!~ Seorang kawan baikku memperkenalkan Mangosteen Essence dari My Health sebagai alternatif... To be truth, dia bagi I sekali cuba, hanya dengan sesudu, dan sakit kepala saya tidak menyerang untuk beberapa lama.. Malah saya boleh buat kerja siang dan malam, walau dengan rehat yang kurang!~ Hmm... sebotol 300ml berharga RM 55.00. Well., maybe I should try it.

Berbalik pada citer Pasaria, masa tengah simpan barang nak balik, aku tiba-tiba saja jadi lemah.. Kepala sakit sangat hingga aku tak mampu untuk memandu.. At least, kawan saya, yang juga bisnes partner saya, membawa kereta.. Kami terus ke rumahnya.. The best part, ayah kawan saya tu bagi saya minum air yang dibaca ayat al-quran kepada saya.. Actually, air tu memang sentiasa ada dalam simpanan, dan dibaca ayat al-quran banyak-banyak kali... Setelah menyapu balm dari Sue's Kosmetik.., (actually, balm tu dari Serai Wangi, dan digunakan secara meluas untuk mengempiskan perut.. Boleh jugak untuk migrain..) aku menggagahkan diri memandu dan terus ke rumah...

Sampai aje kat rumah, my mom was there dengan Farihin... Aku pulak, terus rebah dan tak mampu nak bangun.. Saya even tak mampu nak angkat tangan pun waktu tu!~ Then my mum urut belakang untuk kurangkan sakit kepala... Menyedari pain killer yang kehabisan, my mom went to the pharmacy, beli pain killer untuk saya.. Kemudian, aku pengsan sampai laa ke pagi...

Well., to everybody yang membantu aku semalam, terima kasih sesangat.. Jasamu dikenang... Pasaria tu memang best.. Tambahan lak, leh tengok sukaneka yang pastinya memberikan satu kenangan yang amat indah pada anda semua!~ Hmm.. rugi betul korang-korang yang tak pergi!~ Huhuhue!~

1 comment: