...Notes...

Cakes, cupcakes and other bakery products in Kota Bharu - 013-9564578 - farawanent@gmail.com

Sunday, July 26, 2009

..::Hari Ke-4 Hari Peladang, Penternak dan Pertanian Kelantan::..

Assalamualaikum wbt............

Hari ini ingin berkongsi tentang karnival yang sedang berjalan selama 7 hari.. Hari ini merupakan hari yang ke-4 karnival... Sebenarnya, sebelum hari kami booking booth untuk jualan hati kami takut.. Takut jadi macam satu kes dulu, dimana, karnival waktu itu boleh dikatakan besar.. Anjuran Kerajaan Negeri lah katakan... Sewa booth mencecah RM500.00 untuk beberapa hari... Malangnya memang tak ada sambutan!~ Sebenarnya bukan produk kami yang tiada sambutan.. Tapi karnival tu memang tak ada orang yang pergi pon!~ Kami bingung dan rasa bagai tertipu... Sedih.. Kenapa tidak, duit telah dilabur untuk sewa tapak tapi malangnya kami kerugian... Apabila ditanya kepada kawan-kawan dan jiran-jiran, rupanya mereka tak tahu-menahu langsung pasal karnival tu... Tiada langsung promosi tentang karnival kepada orang ramai... Sedih, memang kami sedih... Tapi kami anggap itu sebagai memperkenalkan produk kami kepada mereka-mereka yang mengunjungi karnival tu... Banyak produk-produk yang telah dibuat, kami sedekahkan kepada mereka sebagai tester dan promosi... Disebabkan hal itu, tiap kali kami nak booking booth, kami akan tanya, "ada hebah kat media mana-mana tak??"... Kami bimbang, people tak tahu pasal karnival tu nanti...

Alhamdulillah, semua tu memberi pengalaman kepada kami.. Ada yang mengenali kami disebabkan itu walaupun pada masa tu barang tak jalan... Karnival yang terkemudian, memang mendapat sambutan.. Alhamdulillah...!~ Ramai yang telahpun kenali kami... Ada yang menelefon..

Untuk karnival kali nie, memang sangat-sangat meriah.. Sejak dari hari pertama hingga hari ini, sambutan amat hangat!~ Hinggakan kami tidak cukup tidur, rehat.. Namun kami puas!~ Kita nantikan untuk hari-hari yang keseterusnya..... Terima kasih pada yang sudi membaca... :)

1 comment:

  1. Hi Farra Deen, hope you have better luck next time.
    I have not been to a carnival ages too.
    You have fun and keep a song in your heart, Lee.

    ReplyDelete